Wójt Gminy Nowa Sól przypomina, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, właściciel, zarządca bądź użytkownik nieruchomości na której znajdują się wyroby zawierające azbest jest zobowiązany do sporządzenia informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania.
Osoba fizyczna posiadająca wyroby zawierające azbest powinna corocznie do 31 stycznia wypełniony i podpisany formularz pn. „Informacja o wyrobach zawierających azbest” (przedstawiony poniżej w załączniku) złożyć:
- osobiście w Urzędzie Gminy Nowa Sól
- przesłać na adres: Urząd Gminy Nowa Sól, ul. Moniuszki 3a, 67-100 Nowa Sól
- przesłać elektronicznie poprzez platformę ePUAP
Osoba prawna posiadająca wyroby zawierające azbest powinna corocznie do 31 stycznia wypełniony i podpisany formularz pn. „Informacja o wyrobach zawierających azbest” złożyć osobiście lub przesłać na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra.
Dodatkowo właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości, a także obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest, powinien sporządzić ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Wyniki oceny należy wpisać w formularz pn. „Informacja o wyrobach zawierających azbest”. W zależności od liczby uzyskanych punktów w ocenie określa się stopień pilności usunięcia wyrobów i termin kolejnej oceny stanu wyrobów.